CarlyBollen.reismee.nl

Pura Vida

Denk je de winter en de daarbij behorende wintergriep over te slaan, wordt je hier bij +30 graden gegrepen door het griepvirus.. Het heerst blijkbaar door de harde wind de afgelopen week. Fikse verkoudheid en keelpijn, zo lijkt het in ieder geval toch een beetje alsof ik daar bij jullie in de sneeuw zit. Alleen hier geen warme thee en een dekentje maar fruit(sapjes) en ijs om weer beter te worden.

Afgelopen week heb ik al flink genoten van het strandleven hier in Sámara. Heerlijk elke dag strand en hangen in de hangmat. Verder heb ik mijn eerste poging tot surfen gedaan. Af en toe kwam ik recht maar het ging nog niet echt fantastisch, deze week nog maar wat meer oefenen. De lessen hier zijn ook erg leuk alleen heb je met dit strandleven niet echt zin om huiswerk te maken, Heredia was wat betreft vooruitgang in Spaans een betere plek. Alhoewel ik hier wel in mijn gastfamilie alleen maar Spaans kan spreken dus dat compenseert weer een beetje.

Mijn verjaardag is ook voorbij, 23 alweer.. In het begin was het een beetje raar om m'n verjaardag zonder jullie allemaal te vieren en ik voelde me ondanks al jullie lieve berichtjes dan ook niet zo heel erg jarig. Maar toen ik op school aankwam kwamen er direct mensen naar me toe om me te feliciteren en 's avonds zijn we gaan uiteten/drinken en heb ik zelfs nog een paar cadeautjes gekregen. Eerste keer dat ik met een verjaardagsetentje een zomerjurkje heb kunnen dragen. Toen Ijeoma tegen de ober zei dat ik jarig was kreeg ik ook nog een toetje met een kaarsje erin (van het huis). Mijn gastmoeder had een taart voor me gemaakt en ik kreeg van haar een fles wijn, binnenkort maar een avondje op het strand bij zonsondergang gaan opdrinken. Al met al dus een geslaagde zonnige verjaardag.

Het eerstvolgende strand naar het zuiden hier is Playa Carrillo wat een heel mooi strand scheen te zijn en goed te doen op de fiets. Dit hebben we deze week dus eens uitgeprobeerd. We hadden begrepen dat je via het strand (letterlijk) of via de weg kon gaan. Via de weg leek ons makkelijker maar onderweg bleek deze weg uit belachelijk veel heuvels/bergen te bestaan. Aangezien we fietsen zonder versnellingen hadden viel dit zwaar tegen en moesten we bepaalde stukjes lopen. Wat ook niet hielp was dat het extreem warm was (zelfs de tico's zeiden die dag dat het heeel erg heet was). Het strand was inderdaad heel erg mooi! Er waren alleen geen winkeltjes waardoor we het moesten doen met onze meegebrachte flesjes met (warm) water. Op de terugweg besloten we het maar eens over het strand te proberen. Dit ging perfect en binnen 15 minuten waren we terug in Sámara. Het was het waard maar een betere voorbereiding was slim geweest.Volgende keer dus maar meteen via het strand.

Zaterdag zijn we met z'n tweeën met een gids naar een eilandje hier in de buurt gekajakt. In de zee kajakken is met al die golven is toch net was anders dan bij ons op de Maas, maar ook erg leuk! Onderweg kwamen we een grote groep pelicanen tegen. Op het eiland aangekomen bleek dat we de enigen waren. Ik ben heel enthousiast begonnen met het rondlopen/klimmen van het eiland maar toen werden de rotsen wat hoog en moest ik het opgeven. Later zag ik het eiland van een afstand en realiseerde me dat het toch wat groter was dan ik dacht en het nogal een mission impossible was. Wat heel grappig was om te zien waren alle krabben en andere schelpdieren die door elkaar renden op het strand en de rotsen. Bij het eiland heb ik met de gids gesnokeld. Veel mooie vissen gezien: stralend blauwe, grote zwarte met gele strepen, een hele school grote blauw-paarse vissen en nog meer. Beetje stom dat ik geen onderwatercamera mee had.

Gisteren zijn we naar Nationaal Park Palo Verde geweest. Een groot nationaal park met tropisch droogwoud, mangrovebossen en veel dieren. Met een boot zijn we langs het park gevaren en hebben vele vogels, krokodillen en apen gezien. Erg leuke tocht, vooral de krokodillen 2 meter vanaf de boten waren erg gaaf. De gids die we bij ons hadden vertelde veel over het park en over Costa Rica in het algemeen. Na afloop een lekkere lunch gehad (met natuurlijk rijst en bonen) en terug naar Sámara.

Bij jullie is de sneeuw weer gesmolten heb ik begrepen en zijn de voorbereidingen voor carnaval in volle gang. Veel plezier allemaal en drink er ene extra voor mij, ik denk aan jullie als ik aan de cocktails zit!

Kusss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active